Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9köy, sota ve forumdaki diğer klima satıcılarına dikkat
#21
(05-09-2017, Saat: 14:10)ruzgar Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(04-09-2017, Saat: 14:45)bozdem Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Fakat kış sezonunda ne yapılıyor oralarda Fethiye ye Bodrum a yabancı değilim Muğla 'da okuduğum için oralarıda bilirim ama kış sezonu için Fethiye neyse de Bodrum ölü geçer.

Burdaki bayiden dert yanmıştım ya ME den aradılar bugün.Bana hak verdiler.Bayiyle de konuşacaklarmış."Neden burda başka bayiniz yok.Bodrum burayla aynı nüfus orda 3 bayiniz var burda tek..Burası tekel oldu" dedim.Bayilik başvurusunda bulunan yok dediler..Fethiye'nin nufusu yaz kış kalabalık..Çok rahat bir bayi daha kaldırır.

Fethiye bölgesi, Özellikle Fethiye'ye bağlı kırsal kesim ARÇELİK cidir, 182.000 nüfus ve 166 köyden bahsediyorsak (ki en son seydikemerin Fetjiye den ayrılması ile (İlçe oldu) nüfusun 62.000 i ve köylerin 53 ünü kaybetmiş durumdadır) Kırsal potansiyelin yoğunluk oranı daha net anlaşılır diye düşünüyorum. Bu bölgenin enteresan bir özelliği daha vardır, Ben satış kanalları ile çok görüştüm, hepsinin ortak görüşü şu, ''Biz ne satarsak, insanlar onu alır'' yani burada insanların aslında marka diye bir düşüncesi yok, hasat zamanı para ödedikleri satıcılar neyi ''Al'' derse onu almayı tercih ediyorlar, Satıcı kanadı ise genelde düşük bütçeli ama yüksek kazançlı markaları tercih ediyor. geçenlerde bir montaj esnasında denk geldim, eve çeyiz eşyası getiriyorlardı ve içerisinde MAXİMUS BEXEL BOTECH vs gibi markaların olduğu bir kamyonet dolusu beyaz eşya geldi ve düşünün ki bunlar Buzdolabı Fırın vs gibi ürünlerdi ve çamaşır bulaşık klima ise tereddütsüz yine ARÇELİK di :D 

Memur kesim tarafından bilinen ME DAIKIN vs sadece bu bilinmişliği nedeniyle tercih ediliyor ancak bu kesimin sayıları sınırlıdır bu nedenle çok büyük talep olmadığı bilinir, buna bağlı bayilik talep eden yerel işletmeci de yoktur. ME servisi de MHI servisi de (Tabi onlar Bayi Servis oluyor) arkadaşımdır, kendileri de bu yüksek derecede rağbet görmeme konusunun farkında olmaları nedeniyle ek markalar ile de çalışmak zorunda kalıyorlar. Marka kaliteli ancak bana göre iç politikaları hatalı. ME nin Manisa ayağı harakete geçmeden ülke içinde istenen satış seviyesine ulaşabileceğini de pek düşünmüyorum. Distribütor markalar ise elbette satışlarını arttırmak için çoğalmak ister lakin bu sefer MEVCUT bayi/servisin tepkisi ile karşılaşma durumu var yani dimyata pirince giderken evdeki bulguru kaybetme riski var distribütörlerin. Düşünün ki ben FETHİYE bölgesinde bir yetkili servisim, Benim onayım veya rızam olmadan açılan farklı bir yetkili servisin varlığı elbette beni rahatsız eder zira ben MEVCUT potansiyele göre yatırım yapmışım, ona göre araç ve donanım alıp ona göre personel istihdam etmişim, Yeni bir iştirakçi demek, potansiyelin ikiye bölünmesi demektir, bu durumda gelire paralel gider dengesi bozulacağı için o zaman ben ya boykot yolunu tercih edeceğim (ki sözleşme nedeniyle buna pek imkan yok, ancak iş yavaşlatabilirim bu da bana şikayet oranı yükselmesi olarak geri döner) ya da istihdam azaltıp araç/donanım satıp dengeyi korumaya çalışabilirim. Peki bu durumda yeni açılan bir işletme, bir diğerinin kapasite düşürmesine neden olacaksa neden açılsın? 

Ancak elbette benim yaptığım gibi istisnai durumlar ortaya çıkabilir, Ben 5 ekip ve 2 taşeron ile çalışırken, bir sonraki yaz sezonunun çok daha zor geçeceğini ön görerek, kendim bir rapor sunarak üst yönetimden Fethiye bölgesine ikinci bir servis talep ettim, Önce itiraz etseler de sonra yaptıkları araştırmaya istinaden 2 ay sonra beni arayarak önerebileceğim birisi olup olmadığını sordular ve akabinde 2014 yılında bu bölgeye bir servis daha kuruldu. Peki ben neden bu büyük pastanın tamamını yemek yerine bölmek istedim? Bu da benim düşüncem işte, fazla büyümek istemedim, hatta bırakın büyümeyi, taşeron ile anlaşmamı bitirip ekip sayısını da 4 e düşürdüm şu an mutlu mesut herkes. Aç gözlü değilim Allahıma şükürler olsun, madem ortada büyük bir pasta var, başkaları da yesin :)

Sorun şu ki yanlış anlamayınız Fethiye de ME için bu potansiyel yok, sizin bahsettiğiniz gibi ME den talepte bulunabilecek kapasitede olan Anadolu Teknik dahi uzak durmayı tercih ediyor, herkesin bazı gelişmeler beklediği aşikar. Kaldı ki Şevket abinin de buraya yukarıda belirttiğim gerekçeler ile ikinci bir satış/servis noktasına onay vermesi veya rıza göstermesi çok beklediğim bir şey değil. Elbette markaya ve uygulamalarına hakim değilim ancak yine de Buradaki temsilcileri ile sohbetlerimiz ve anlattıklarına istinaden bende oluşan fikir bu.
Ara
Cevapla
Teşekkür tarafından verilen:
#22
(06-09-2017, Saat: 11:08)Ado Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(05-09-2017, Saat: 14:10)ruzgar Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Burdaki bayiden dert yanmıştım ya ME den aradılar bugün.Bana hak verdiler.Bayiyle de konuşacaklarmış."Neden burda başka bayiniz yok.Bodrum burayla aynı nüfus orda 3 bayiniz var burda tek..Burası tekel oldu" dedim.Bayilik başvurusunda bulunan yok dediler..Fethiye'nin nufusu yaz kış kalabalık..Çok rahat bir bayi daha kaldırır.

Fethiye bölgesi, Özellikle Fethiye'ye bağlı kırsal kesim ARÇELİK cidir, 182.000 nüfus ve 166 köyden bahsediyorsak (ki en son seydikemerin Fetjiye den ayrılması ile (İlçe oldu) nüfusun 62.000 i ve köylerin 53 ünü kaybetmiş durumdadır) Kırsal potansiyelin yoğunluk oranı daha net anlaşılır diye düşünüyorum. Bu bölgenin enteresan bir özelliği daha vardır, Ben satış kanalları ile çok görüştüm, hepsinin ortak görüşü şu, ''Biz ne satarsak, insanlar onu alır'' yani burada insanların aslında marka diye bir düşüncesi yok, hasat zamanı para ödedikleri satıcılar neyi ''Al'' derse onu almayı tercih ediyorlar, Satıcı kanadı ise genelde düşük bütçeli ama yüksek kazançlı markaları tercih ediyor. geçenlerde bir montaj esnasında denk geldim, eve çeyiz eşyası getiriyorlardı ve içerisinde MAXİMUS BEXEL BOTECH vs gibi markaların olduğu bir kamyonet dolusu beyaz eşya geldi ve düşünün ki bunlar Buzdolabı Fırın vs gibi ürünlerdi ve çamaşır bulaşık klima ise tereddütsüz yine ARÇELİK di :D 

Memur kesim tarafından bilinen ME DAIKIN vs sadece bu bilinmişliği nedeniyle tercih ediliyor ancak bu kesimin sayıları sınırlıdır bu nedenle çok büyük talep olmadığı bilinir, buna bağlı bayilik talep eden yerel işletmeci de yoktur. ME servisi de MHI servisi de (Tabi onlar Bayi Servis oluyor) arkadaşımdır, kendileri de bu yüksek derecede rağbet görmeme konusunun farkında olmaları nedeniyle ek markalar ile de çalışmak zorunda kalıyorlar. Marka kaliteli ancak bana göre iç politikaları hatalı. ME nin Manisa ayağı harakete geçmeden ülke içinde istenen satış seviyesine ulaşabileceğini de pek düşünmüyorum. Distribütor markalar ise elbette satışlarını arttırmak için çoğalmak ister lakin bu sefer MEVCUT bayi/servisin tepkisi ile karşılaşma durumu var yani dimyata pirince giderken evdeki bulguru kaybetme riski var distribütörlerin. Düşünün ki ben FETHİYE bölgesinde bir yetkili servisim, Benim onayım veya rızam olmadan açılan farklı bir yetkili servisin varlığı elbette beni rahatsız eder zira ben MEVCUT potansiyele göre yatırım yapmışım, ona göre araç ve donanım alıp ona göre personel istihdam etmişim, Yeni bir iştirakçi demek, potansiyelin ikiye bölünmesi demektir, bu durumda gelire paralel gider dengesi bozulacağı için o zaman ben ya boykot yolunu tercih edeceğim (ki sözleşme nedeniyle buna pek imkan yok, ancak iş yavaşlatabilirim bu da bana şikayet oranı yükselmesi olarak geri döner) ya da istihdam azaltıp araç/donanım satıp dengeyi korumaya çalışabilirim. Peki bu durumda yeni açılan bir işletme, bir diğerinin kapasite düşürmesine neden olacaksa neden açılsın? 

Ancak elbette benim yaptığım gibi istisnai durumlar ortaya çıkabilir, Ben 5 ekip ve 2 taşeron ile çalışırken, bir sonraki yaz sezonunun çok daha zor geçeceğini ön görerek, kendim bir rapor sunarak üst yönetimden Fethiye bölgesine ikinci bir servis talep ettim, Önce itiraz etseler de sonra yaptıkları araştırmaya istinaden 2 ay sonra beni arayarak önerebileceğim birisi olup olmadığını sordular ve akabinde 2014 yılında bu bölgeye bir servis daha kuruldu. Peki ben neden bu büyük pastanın tamamını yemek yerine bölmek istedim? Bu da benim düşüncem işte, fazla büyümek istemedim, hatta bırakın büyümeyi, taşeron ile anlaşmamı bitirip ekip sayısını da 4 e düşürdüm şu an mutlu mesut herkes. Aç gözlü değilim Allahıma şükürler olsun, madem ortada büyük bir pasta var, başkaları da yesin :)

Sorun şu ki yanlış anlamayınız Fethiye de ME için bu potansiyel yok, sizin bahsettiğiniz gibi ME den talepte bulunabilecek kapasitede olan Anadolu Teknik dahi uzak durmayı tercih ediyor, herkesin bazı gelişmeler beklediği aşikar. Kaldı ki Şevket abinin de buraya yukarıda belirttiğim gerekçeler ile ikinci bir satış/servis noktasına onay vermesi veya rıza göstermesi çok beklediğim bir şey değil. Elbette markaya ve uygulamalarına hakim değilim ancak yine de Buradaki temsilcileri ile sohbetlerimiz ve anlattıklarına istinaden bende oluşan fikir bu.

Zaten bu tür işler için çevre önemli onun için bulunduğun yerde servislik açmak ve orada olmayan markayı getirmek daha mantıklı.
İklimlendirme hakkında bilgi almak isteyen özelden ulaşabilir. Bilgi paylaştıkça güzel. Ok
Ara
Cevapla
Teşekkür tarafından verilen:
#23
Konu Acmis 2-3 Tane Ben Kimim Diye
Bozdemi Atın Diye
Tabi Uyeler Goremiyor Konulari
Onay Verilmediği icin

Cevap Basit Oz

Gavatın Birisin Diyep Ip Ban Attim Zirtoya
Cevapla
Teşekkür tarafından verilen:
#24
(06-09-2017, Saat: 11:08)Ado Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(05-09-2017, Saat: 14:10)ruzgar Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Burdaki bayiden dert yanmıştım ya ME den aradılar bugün.Bana hak verdiler.Bayiyle de konuşacaklarmış."Neden burda başka bayiniz yok.Bodrum burayla aynı nüfus orda 3 bayiniz var burda tek..Burası tekel oldu" dedim.Bayilik başvurusunda bulunan yok dediler..Fethiye'nin nufusu yaz kış kalabalık..Çok rahat bir bayi daha kaldırır.

Fethiye bölgesi, Özellikle Fethiye'ye bağlı kırsal kesim ARÇELİK cidir, 182.000 nüfus ve 166 köyden bahsediyorsak (ki en son seydikemerin Fetjiye den ayrılması ile (İlçe oldu) nüfusun 62.000 i ve köylerin 53 ünü kaybetmiş durumdadır) Kırsal potansiyelin yoğunluk oranı daha net anlaşılır diye düşünüyorum. Bu bölgenin enteresan bir özelliği daha vardır, Ben satış kanalları ile çok görüştüm, hepsinin ortak görüşü şu, ''Biz ne satarsak, insanlar onu alır'' yani burada insanların aslında marka diye bir düşüncesi yok, hasat zamanı para ödedikleri satıcılar neyi ''Al'' derse onu almayı tercih ediyorlar, Satıcı kanadı ise genelde düşük bütçeli ama yüksek kazançlı markaları tercih ediyor. geçenlerde bir montaj esnasında denk geldim, eve çeyiz eşyası getiriyorlardı ve içerisinde MAXİMUS BEXEL BOTECH vs gibi markaların olduğu bir kamyonet dolusu beyaz eşya geldi ve düşünün ki bunlar Buzdolabı Fırın vs gibi ürünlerdi ve çamaşır bulaşık klima ise tereddütsüz yine ARÇELİK di :D 

Memur kesim tarafından bilinen ME DAIKIN vs sadece bu bilinmişliği nedeniyle tercih ediliyor ancak bu kesimin sayıları sınırlıdır bu nedenle çok büyük talep olmadığı bilinir, buna bağlı bayilik talep eden yerel işletmeci de yoktur. ME servisi de MHI servisi de (Tabi onlar Bayi Servis oluyor) arkadaşımdır, kendileri de bu yüksek derecede rağbet görmeme konusunun farkında olmaları nedeniyle ek markalar ile de çalışmak zorunda kalıyorlar. Marka kaliteli ancak bana göre iç politikaları hatalı. ME nin Manisa ayağı harakete geçmeden ülke içinde istenen satış seviyesine ulaşabileceğini de pek düşünmüyorum. Distribütor markalar ise elbette satışlarını arttırmak için çoğalmak ister lakin bu sefer MEVCUT bayi/servisin tepkisi ile karşılaşma durumu var yani dimyata pirince giderken evdeki bulguru kaybetme riski var distribütörlerin. Düşünün ki ben FETHİYE bölgesinde bir yetkili servisim, Benim onayım veya rızam olmadan açılan farklı bir yetkili servisin varlığı elbette beni rahatsız eder zira ben MEVCUT potansiyele göre yatırım yapmışım, ona göre araç ve donanım alıp ona göre personel istihdam etmişim, Yeni bir iştirakçi demek, potansiyelin ikiye bölünmesi demektir, bu durumda gelire paralel gider dengesi bozulacağı için o zaman ben ya boykot yolunu tercih edeceğim (ki sözleşme nedeniyle buna pek imkan yok, ancak iş yavaşlatabilirim bu da bana şikayet oranı yükselmesi olarak geri döner) ya da istihdam azaltıp araç/donanım satıp dengeyi korumaya çalışabilirim. Peki bu durumda yeni açılan bir işletme, bir diğerinin kapasite düşürmesine neden olacaksa neden açılsın? 

Ancak elbette benim yaptığım gibi istisnai durumlar ortaya çıkabilir, Ben 5 ekip ve 2 taşeron ile çalışırken, bir sonraki yaz sezonunun çok daha zor geçeceğini ön görerek, kendim bir rapor sunarak üst yönetimden Fethiye bölgesine ikinci bir servis talep ettim, Önce itiraz etseler de sonra yaptıkları araştırmaya istinaden 2 ay sonra beni arayarak önerebileceğim birisi olup olmadığını sordular ve akabinde 2014 yılında bu bölgeye bir servis daha kuruldu. Peki ben neden bu büyük pastanın tamamını yemek yerine bölmek istedim? Bu da benim düşüncem işte, fazla büyümek istemedim, hatta bırakın büyümeyi, taşeron ile anlaşmamı bitirip ekip sayısını da 4 e düşürdüm şu an mutlu mesut herkes. Aç gözlü değilim Allahıma şükürler olsun, madem ortada büyük bir pasta var, başkaları da yesin :)

Sorun şu ki yanlış anlamayınız Fethiye de ME için bu potansiyel yok, sizin bahsettiğiniz gibi ME den talepte bulunabilecek kapasitede olan Anadolu Teknik dahi uzak durmayı tercih ediyor, herkesin bazı gelişmeler beklediği aşikar. Kaldı ki Şevket abinin de buraya yukarıda belirttiğim gerekçeler ile ikinci bir satış/servis noktasına onay vermesi veya rıza göstermesi çok beklediğim bir şey değil. Elbette markaya ve uygulamalarına hakim değilim ancak yine de Buradaki temsilcileri ile sohbetlerimiz ve anlattıklarına istinaden bende oluşan fikir bu.

Mitsubishiden bana gelen cevapta bu durumdan kendilerinin de hoşnut olmadığını duruma çözum aradıklarını söylediler.Siz yıllardır klima sektörü içindesiniz.Durumu güzel anlatmışsınız.Bilmediğimiz yönlere değinmişsiniz.Benim empati kurmam belki zor olabilir..Yalnız buraya bir de müşteri gözüyle bakmak gerekir.Firmalar her zaman daha cok satış hedefler.ME gibi firmalar ise bu satışı kaliteden ödün vermeden yapmak ister.Kaliteyi ve daha fazla satışı ancak rekabet yaparak artırabilirsiniz.

Ben ME üst düzeyinde olsam bu adama boyun eğmem.Sadece klima satarken para kazanılmaz.Bunun servisi var.Bakımı var.Daha dh da biri yazmış sf50 aldım 5500 tl ye fiyat nasıl diye..Burda bir arkadaş daha yeni sf42 aldı 4500 tl ye..Demek ki her bayi bu indirimleri rahatlıkla yapıyor.Bir kişiye klima satmak küçümsenecek bir olay değil.Bence bu bayi iş yavaşlatma eylemine zaten başlamış.ME bunu göremiyorsa ki sanmam zaafiyet var demektir yönetimde.
Ara
Cevapla
Teşekkür tarafından verilen:
#25
rüzgar kardeş bu işler çok karışık çetrefilli yaw.bizim gördüğümüz den çok göremediğimiz o kadar şeyler varki.esilerde me de bu kadar fiyar farklılıkları olmazdı bayiler arası.son yıllarda farklılıkları hayretle izliyorum.olmasımı iyi tabiki olması iyi yoksa herkez standart fiyata uyarsa bizler kaybederiz.örneğin siz bu durmu gördünüz tepkinizi ta üstte kadar dile getirdiniz haklı olarak.


    tek el olan ister klimacı olsun ister başka bir esnaf farketmez herzaman tek olmanın farklılığını bilir ve ekmeğini yağını yoğurdunu yer.bu durumda o satıcıyada çok birşey söylemek te doğru olmaz neden olmaz ana firma bir fiyat belirlemiş ve bu satıcıda o fiyattan satıyor tek olmanın avantajıyla.liste fiyatını geçerse ok o zaman haksız olur.ama liste fiyatını aşmadığı sürece şuan haklı konumdadır ve buna hiçkimse birşey diyemez me de dahil.çünki sen fiyatı belirlemişsin elime vermişsin bende o fiyattan satarım .

peki fiyat farklılıkları neden olabiliyor.bir bayi adet le çalışır hatta öyle bir hale gelebilirki sattıkça tek tek sipariş verebilir diğer bayide yüklü siparişlerle çalışır.durumu iyidir bayi olarak satışları güzeldir e cüzdanıda şişkindir çeker malı toplu olarak.her zam gelimindede cebine para şakır şakır girer ve diğerlerine göre avantajlı konuma geçer.istediği gibi fiyattan komisyondan feragat edip şatışını yapar.

kimisi isterki 1000 tl kar edeyim kimiside 500 kar edeyim.durumlar şıkışıktır nakte ihtiyacı vardır vs vs.yani çok faktörler devreye girer.me burda şunu yapar ki eski günlerde böyle gibiydi:

derki liste fiyatı altı satamazsınız.işte burda kontrolu sağlar.satanıda yol verir gider.peki ozaman olan kime olur gene biz tüketicilere olur.rekabet olmaz indirim olmaz standart alıma devam.diğer türlü asla kontrolu sağlayamaz.bayinin kar marcı bellidir.bayi ister bunu tam alır istersede hiç almaz.me buna karışamaz yaptırımda uygulayamaz.çünki parasını ödemiştir me ye ve malını almıştır istediği gibi bu malı satar.

  kısacası bu ür yaptırımlar hem tüketiciye olumsuz olarak yansır.me tutupta bir esnafın kolundan kardeşim gel sen bizim bayimiz ol demez.küçük yerlerde sirkilasyon yok olursa ikinci bir kişi zaten bu işe girişmez.sirkilasyonu olmayan diğer bayide zaten me dışıda çalışmak zorunda kalır ki çalışırda.çok farklı acayip işler bunlar.beyaz eşya bayileri gibi işlese amenna.ama tek olan bir kalem üzerinden ilerlemek oldukça farklılık gösterebien bir durum
Diğer Foruma Giden Buraya Gelmesin. Tıklayın

klimalarımızda mutlaka kurulumda vakum yaptırmayı es geçmeyelim.

Ara
Cevapla
Teşekkür tarafından verilen:
#26
(11-09-2017, Saat: 01:31)ghostkiller1 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: rüzgar kardeş bu işler çok karışık çetrefilli yaw.bizim gördüğümüz den çok göremediğimiz o kadar şeyler varki.esilerde me de bu kadar fiyar farklılıkları olmazdı bayiler arası.son yıllarda farklılıkları hayretle izliyorum.olmasımı iyi tabiki olması iyi yoksa herkez standart fiyata uyarsa bizler kaybederiz.örneğin siz bu durmu gördünüz tepkinizi ta üstte kadar dile getirdiniz haklı olarak.


    tek el olan ister klimacı olsun ister başka bir esnaf farketmez herzaman tek olmanın farklılığını bilir ve ekmeğini yağını yoğurdunu yer.bu durumda o satıcıyada çok birşey söylemek te doğru olmaz neden olmaz ana firma bir fiyat belirlemiş ve bu satıcıda o fiyattan satıyor tek olmanın avantajıyla.liste fiyatını geçerse ok o zaman haksız olur.ama liste fiyatını aşmadığı sürece şuan haklı konumdadır ve buna hiçkimse birşey diyemez me de dahil.çünki sen fiyatı belirlemişsin elime vermişsin bende o fiyattan satarım .

peki fiyat farklılıkları neden olabiliyor.bir bayi adet le çalışır hatta öyle bir hale gelebilirki sattıkça tek tek sipariş verebilir diğer bayide yüklü siparişlerle çalışır.durumu iyidir bayi olarak satışları güzeldir e cüzdanıda şişkindir çeker malı toplu olarak.her zam gelimindede cebine para şakır şakır girer ve diğerlerine göre avantajlı konuma geçer.istediği gibi fiyattan komisyondan feragat edip şatışını yapar.

kimisi isterki 1000 tl kar edeyim kimiside 500 kar edeyim.durumlar şıkışıktır nakte ihtiyacı vardır vs vs.yani çok faktörler devreye girer.me burda şunu yapar ki eski günlerde böyle gibiydi:

derki liste fiyatı altı satamazsınız.işte burda kontrolu sağlar.satanıda yol verir gider.peki ozaman olan kime olur gene biz tüketicilere olur.rekabet olmaz indirim olmaz standart alıma devam.diğer türlü asla kontrolu sağlayamaz.bayinin kar marcı bellidir.bayi ister bunu tam alır istersede hiç almaz.me buna karışamaz yaptırımda uygulayamaz.çünki parasını ödemiştir me ye ve malını almıştır istediği gibi bu malı satar.

  kısacası bu ür yaptırımlar hem tüketiciye olumsuz olarak yansır.me tutupta bir esnafın kolundan kardeşim gel sen bizim bayimiz ol demez.küçük yerlerde sirkilasyon yok olursa ikinci bir kişi zaten bu işe girişmez.sirkilasyonu olmayan diğer bayide zaten me dışıda çalışmak zorunda kalır ki çalışırda.çok farklı acayip işler bunlar.beyaz eşya bayileri gibi işlese amenna.ama tek olan bir kalem üzerinden ilerlemek oldukça farklılık gösterebien bir durum

Hocam ben zaten bayiyi bu adam hiç fiyattan düşmüyor diye şikayet etmedim.Esasında bayiyi de şikayet etmedim.Dediginiz gibi adam istedigi fiyattan satar.Liste fiyatının uzerine çıkmadıkça buna birşey diyemeyiz.
Şimdi ME diyor ki Fethiye'de bir bayimiz var.Klima istiyorsanız oraya gideceksiniz şartlar neyse ok diyeceksiniz.Ben buna itiraz ediyorum.Bodrum'da 3 bayi var.Aynı büyüklükte Fethiye'de tek bayi var.O da sf50 olmaz hj vereyim.Keşfe de benim şartlarıma razıysan geleyim demeye getiriyor.Başka şehirden alırsan da ben takmam 25 tl de inmem zaten zam da gelecek su fiyat olacak o zaman şu fiyata satarım diyor.Siz bunlara dogrudur diyorsanız eyvallah.Ben bu ortamı yaratan ME dir diyorum.Hem internetten satış yapmayacaksın.Hem bayi açmayacaksın..Fethiye gibi yaz kış klimanın kullanıldığı bir yerde sirkülasyon olmayacak da nerede olacak..Bayi acmak için milletin kuyrukta olması lazım.4-5 tane sadece iklimsa bayisi benim gordugum var..
Kimbilir kac kişi benim gibi klima almaktan vazgecti.Ben sadece buzdağının görünen parçasıyım.Ondan sonra satışlar az vs..yakınmalar.
Ara
Cevapla
Teşekkür tarafından verilen:


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Piyasadaki Bu Sahtekara Dikkat Edin ProofStriker 3 1,246 31-01-2017, Saat: 22:54
Son Yorum: ghostkiller1
  DH klima bölümü can çekişiyor. ghostkiller1 2 995 02-09-2016, Saat: 16:36
Son Yorum: Sota
  Ado en iyi klima, MITSUBISHI ELECTRIC .mbirola devam. 9köy 2 905 08-07-2016, Saat: 21:34
Son Yorum: 9köy
Shocked Forumdaki Birinin Profiline Bakmak İçin Sıkıntı Acemi Klimacı 3 1,107 30-03-2016, Saat: 03:27
Son Yorum: Sota

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi